Ben alimentats...

dijous, 7 de maig del 2015


Hola!!

Aquesta és la meva primera entrada, i tot i que m'han presentat com una "viquipèdia", intentaré parlar de coses que realment m'apassionen.

A mi sempre m'ha agradat menjar bé però, amb el temps, el metabolisme va canviant i ja no tot es posa igual de bé que es posava amb uns quants anys menys.

També m'he trobat que hi ha aliments que em fan una digestió més pesada i altres que no em venen tan de gust... per tot això que fa un temps que intento fer una dieta més saludable.

Avui en dia, qui més qui menys, coneix la importància que té una bona alimentació per a la salut, però tot i així no ens alimentem saludablement.

D'excuses, moltes!! Sobretot la manca de temps, la manca d'informació, la poca planificació, la no compatibilitat d'horaris, els preus, ....

La piràmide de l'alimentació saludable és un instrument que pretén facilitar a les persones una adequada selecció d'aliments que cal consumir per a una alimentació equilibrada.




Les principals característiques de la versió actualitzada de la piràmide de l'alimentació saludable, són les següents:
  • Priorització de fruites i verdures, llegums i altres aliments rics en fibra, com a base de l'alimentació. 
  • Èmfasi en les varietats de cereals integrals (pa, pasta, arròs). 
  • Preferència pels làctics baixos en greix (desnatats i semidesnatats). 
  • Estil de vida actiu, en el dia a dia i també en les activitats d'oci i lleure. 
  • Recomanació d'incloure preferentment aliments frescos, locals i de temporada, així com promoure el menjar a taula i amb moderació, potenciant aspectes convivencials. 
Fins aquí ja tenim la base, ara només ens cal posar-la en pràctica!!

Us deixo l'enllaç al vídeo que em va fer pensar en "la diferència entre omplir panxes i alimentar persones"


Espero que us agradi. En breu tornarem a estar amb vosaltres amb el "menú saludable" de la inauguració del bloc.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada conèixer la teva opinió, anima't a deixar el teu comentari